کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتراضات گسترده دانشجویان در ماردین

در پی بازداشت مدیر انستیتوی زبانهای زنده دنیا درترکیه صورت گرفت؛

1 آذر 1393 ساعت 13:39


پس از بازداشت مدیر انستیتوی زبانهای زنده دنیا توسط مقامات قضایی ترکیه، دانشجویان دانشگاه آرتوکرول شهر ماردین با برگزاری تجمع و تظاهرات، دستگیری مدیر انیستیتوی زبانهای زنده دنیا، پروفسور قدری یلدرم را به شدت محکوم کردند
به گزارش باس نیوز، اساتید دانشگاه و دانشجویان دانشگاه آرتوکرول شهر ماردین ترکیه، دستگیری مدیر انیستیتوی زبانهای زنده دنیا، پروفسور دکتر قدری یلدرم را به شدت محکوم کرده و آنرا دسیسه ای بر علیه بخش کردشناسی این دانشگاه و شخص پروفسور قدری یلدرم عنوان کردند.
اساتید دانشگاه آرتوکرول با انتشار بیانه ای اظهار کردند که آنها مخالف بازجویی های ضد رشوه گیری و فساد مالی نیستند ولی بازداشت پروفسور یلدرم با این اتهام تنها برای بدنام کردن وی است و صد در صد مطمئن هستند که وی هیچ ارتباطی با موضوع رشوه و فساد مالی نداشته و این اتهام تنها به خاطر وارد کردن ضربه به بخش کردشناسی دانشگاه می باشد.
همچنین دانشجویان ماردینی نیز با برگزاری تجمع اعتراضی دستگیری یلدرم را سیاسی خواندند و اظهار کردند که مطمئن هستند استاد آنها هیچ ارتباطی با اتهامات وارده نداشته و نام او به دلایل سیاسی به این قضیه پیوند داده شده است. آنها خاطر نشان کردند که اتهامات وارده ناحق و نا عادلانه می باشند و این تهمت ها برای بدنام نمودن بخش کرد شناسی دانشگاه بوده است.
سه روز پیش دادستان کل شهر ماردین ترکیه، پروفسور یلدرم را به جرم فساد مالی و رشوه گیری بازداشت کرده و تحت بازجویی قرار داده بود. قبل از بازداشت وی نیز رسانه های ترکیه خبری مبنی بر کارهای غیر قانونی او منتشر و پس از انتشار اخبار فوق او را دستگیر کردند.
لازم به ذکر است که پروفسور قدری یلدرم به خاطر آثار فراوان علمی و تحقیقات با ارزشش در زمینه کردستان شناسی و مطالعه کشورهای دیگر به خصوص بر روی زبانها و فرهنگ های مختلف، بسیار شناخته شده است.وی چندی پیش نیز در کتابی با موضوع کردهای سوریه تحقیقات گسترده ای انجام داد.


کد مطلب: 9868

آدرس مطلب :
https://www.ccsi.ir/fa/news/9868/اعتراضات-گسترده-دانشجویان-ماردین

قفقاز
  https://www.ccsi.ir